Saturday, May 28, 2011

Sedang2 usha..

Tadi sedang2 on9.. buka wall Persatuan SLE.. mmg selalu dok buka.. Ada la sorg patient ney.. dia kena buat "Lumbar Puncture" (tu nama saintifik) kalau bahasa biasa kita ney nak kena ambil air tulang belakang..
Uwww... serammm aku dgq.. Dia punya procedure pun dah gerun nak tgkk.. Takutt... :(

Benda ney kena buat kalau penyakit tu xbleh di detect melalui ujian darah.. so kena la ambil air tulang belakang tu.. Mcm aku buat renal Biopsy dulu la.. kena ambil jugak sebab nak taw stage SLE aku.. Mula2 tu resah jugak la kan.. tapi lepas selesai semua.. alhamdulillah aku di tahap yg selamat.. Amin.. :)

Harap2 kawan SLE tu selamat lah nak buat procedure tu.. amin..

Ney pic yg aku leh upload..


Ney procedure "lumbar puncture"

ney procedure "renal biopsy"

No comments:

Post a Comment