Saturday, March 8, 2014

Hari Ini Dalam Sejarah #050314

As Salam..

Tu dia.. Lama jugak xupdate.. Selama ney dok bohong ja kata nak update padahai dak pun.. Xdak masa sbnqnya nak kelebek blog ney.. Sebab sibuk buat benda lain.. Yg xdak paedah lak tu.. huhuhu.. tu la aku.. melengung ntah apa2.. dah 2,3 ari melengung baru ada erti penyesalan pasaipa xupdate awai2.. haihhhh...

Ha entry kali ney nak share sikit.. Ney 1st time.. and xtaw la ney last time ka or ada time2 lagi kan.. 1st time selama 5tahun dgn SLE ney pertama kalli kena drip ayaq.. Ayoyoyo.. terkejut bila misi panggil nama aku.. Adik Fariha.. kita masuk ayaq nah.. Adik demam bnyk ari dah.. Walaupun dia tgk aku pegang botoi ayaq sebesaq 1.5liter dia still wat do no nak masuk branula kat tgn aku.. huhuhu..

Cerita dia mcm ney.. Aku on vacation 21-24Feb ritu.. Masa p tu suma pakat demam.. n aku sorg xkena lagi.. Dok yakin dah akan kena bila balik nnti.. Dan bila dh balik tu terus start keja.. Direct ok Direct non stop smpai Ahad lepas #020313.. Start Jumaat aku dh batuk.. dok sembang ngn customer pun dh gatai tekak.. tapi ok lagi.. Mai ari sabtu.. xdak sora ckit.. mai petang lak xdak sora terus.. malam lak minum ais.. esok tu Ahad.. sembang kuaq angin ja la..
Isnin aku decide xmau p keja la.. sbb totally lost my voice.. xleh nak deal or ckp lgsung.. so mnum ayaq asam jawa ja.. Selasa lak p farmasi.. Habeh jugak duit.. tp xpa.. berkorban org kata.. Rabu plan nak p keja la.. sbb sora dh rasa ok.. Mai tgh ari badan xlarat.. sebab hangat melampau.. SLE xleh stand hangat2 mcm tu.. Smpai 32'C...  So aku  ecide nak p klinik la...

P la klinik.. Cerita punya cerita.. doctor wat FBC test n urine.. Nahhh.. urine aku sangkut ngn protein 3+.. terus buat surat refer sepital.. Mau xmau kena p gak la.. sbb protein increase.. aku wsau gak.. sebab dah demam lebih 3 ari.. Dok tggu doctor check dok suruh la misi tu drip aku.. so terjadi lah dialog ney....

Misi : Adik Fariha.. kita masuk ayaq nah..
Aku : Hahhh.. biaq betoi misi ney..
Misi : Betoi dik...
sambil dok cari pa yang patut.. dia sembang g...
Misi : Adik.. hg taw dak.. ariney dlm sejarah kak nak ambik darah hg.. selalunya kak dok amik darah biasa2 ja.. tp dgn hg ney kak ketaq ckit.. sbb bnyk kena amik.. kena amik elok2 plak tu..
Aku : (dlm hati.. mmg la kak.. aku kan SLE)
Aku : kak baru taw ka.. saya pun hariney dlm sejarah gak.. selama 5tahun dgn SLE ney pestaim kena drip ayaq.. eh kak.. sakit dakk? (aku dh mula seriyau)
Misi : Dak aihh.. hg relax ja.. tp sat na kak nak cucuk hg..
Sambil dia amik branula n ikat tgn aku tggu urat timbul..
Misi : Nampak dah urat.. tp biaq p dl..
Aku : (sakit kak oii)
Misi : Ok kak cucuk na.. Ney kak nak amik darah hg guna branula ney bleh?
Aku : kak biaq betoi.. urat tang ney kecik.. mana nak kuaq darah utk 3 tube..
Misi : Ishh buleh kot.. kak try nahhh...
Aku : aaishhh kak jgn dok try la.. sy sakit ney..
Misi : Tu la.. mcm xbuleh ja..
Aku :(mcm nak marah) kak xpayah la..tutup la branula tu.. amik kat lengan la.. sy rela aihh..
Misi : hg sanggup kena cucuk bnyk kali?
Aku : sanggup aihh kak.. urat kat lengan besaq.. darah nak bnyk mana pun blehhh...
Sambil aku selak lengan baju.. tunjuk tmpat amik darah yg mula.... misi kata lagi..
Misi : haaa.. dah lebam pun hg  nak bagi lagi,,
Aku : xpa kak oii.. janji bukan mcm td...
Dia pun amik la darah aku elok2.. so selesai la proses amik darah n masuk la ayaq melalui branula tu..

Misi : Adik.. tggu 4jam nahh..
Aku : (terkejut.. tgk jam masa tu 630ptg) hmmm.. xpa la.. result darah pun lambat lagi.. ok.. bg sy rehat.. xlarat.. ketaq lutut dh.. hahaha

1st tu rasa ok.. lepas 10min rasa sakit oiiii... xsangka lak masuk ayaq punsakit...lepas sejam ayaq xsurut.. aku mula risau dah.. sikit pun xluak.. pastu dok nampak darah ja kuaq.. sakit kot... gelabah ney xyah dok kata la..

lepas tu doktor pggil aku.. ok fariha bleh balik.. Ya Allah gumbiranya hati.. xsakit dah drip hat td.. result adik cantik.. aku terus heran.. pasepa KK kata teruk.. aishhh... xpa la mcm mana pun...doktor bg ubat so aku pun p la kat misi td..

Aku : Misi saya nak balik dah.. cabut kaihh.. sakit ney..
Misi : ok sat.. mai sni (smbil berdiri cabut branula aku)
Aku ; Misi, sakit kot bt mcm ney..
Misi: mmg mcm ney.. amboi..td nak cucuk hg xteruk.. nak cabut ney hg bt teruk..
Aku : ha la misi.. eksaited nak balik.. hahahahah

#begitulah cerita aku.. xpernah2.. dok kena drip bagai.. sakit dapat.. tapi aku bersyukur aku masih diberi kesihatan yg stabil walaupun bdn xkuat n xsempurna dulu..
#syukur YA ALLAH
#PRAY FOR MAS MH370
#Wassalam




No comments:

Post a Comment